Träna hemma

sry för en dålig uppdatering, men jag har haft dåligt med inspiration idag.

Det som alltid har funkat är styrketräning och man kan alltid gå till ett gym och träna på maskiner eller så kan man göra olika övningar hemma. Billigt och enkelt:P

Träna magen: Snabba och bra tips... SITUPS. Själv försöker jag iallafall behålla magmusklerna efter år av lathet. Försöker varje kväll innan jag går och lägger mig göra 30 situps. Kanske inte det bästa men på dagen går nog ännu bättre.
Träna rumpa/lår: Utfall går jättebra att göra. Har själv inte gjort så många utfall hemma, men det kommer jag förmodligen göra. Måste träna myass. Annars är jogging eller gå i rask takt. jogga iallafall 3-2 gånger i veckan. Tar bort celluliter. Just perfekt. 
En annan jättebra grej är att du ska ställa dig på alla fyra (knäna)Sträck ut ena benet och rakt ut åt sidan, sänkt benet långsamt upp och ned från golvet. Gör likadant på andra benet.
Träna armarna: Det finns många olika sätt att träna armarna. Man kan gå och köpa hantlar inte så dyra och sitta när som helst, var som helst, när man kollar på tv, film, dator. Eller det populäraste... Armhävningar. Stå på knä om det behövs, det behöver jag :/, spänn hela kropppen och göra armhävningar.
du kan annars göra Dips en enkel metod. Ställ dig med ryggen om en stol/bord. Sätt händerna mot kanten av stolen med fingrarna riktade framåt och sänk kroppen nedåt tills armbågarna har nittio graders vinkel. Pressa dig uppåt till fullt sträckta armar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0